קמפיין ועצומה להכרה במצב החירום האקלימי והאקולוגי
top of page
  • תמונת הסופר/תהורים למען האקלים

קמפיין ועצומה להכרה במצב החירום האקלימי והאקולוגי

עודכן: 22 בספט׳ 2021



צילום: גל מוסנזון moments in time

חיתמו על העצומה שלנו להכרה במצב החירום: http://chng.it/LcRGRdtnpC

אנו יוצאים ויוצאות לקמפיין הכרזה על מצב חירום אקלימי-אקולוגי, ומצטרפים למרד בהכחדה, נוער למען האקלים וארגונים נוספים בארץ ובעולם בדרישה זו.


הצטרפו אלינו בצמתים במחאות שבועיות. ניתן למצוא פרטים ולהצטרף במפה המתעדכנת מדי שבוע - שימו לב, לחצו לא רק על סימון המיקום, אלא גם על התיאור כדי להגיע לפרטים (כמו המיקום, איש קשר, שעה וכו׳)

הסבר נוסף:

קיץ קשה עבר על הגלובוס. שטפונות קשים בסין, גרמניה ומדינות נוספות באירופה, וגם בניו-יורק, רעב קשה במדינות באפריקה בשל בצורת ממושכת, שריפות קשות גם אצלנו בירושלים וגם ביוון ובקליפורניה, שלא לדבר על שריפות גדולות בסיביר (!) ועוד אירועים (כמו גלי חום ממושכים של 50 מעלות כמעט, גם בעיראק וגם בקנדה) - הגיעו לשיא עם פרסום דו״ח ה IPCC האחרון, שבו נאמר באופן מפורש שאנו על מסלול בלתי מרוסן להתחממות מסוכנת.


ההבדלים בין התחממות גלובלית של מעלה וחצי בממוצע, לעומת שתי מעלות בממוצע, הם גדולים ומשמעותיים, מבחינת כמות האנשים שיאבדו גישה למים נקיים או מזון, או שיאבדו את ביתם בשטפונות והצפות, או שיסבלו מגלי חום ממושכים וקשים...


מנהיגי מדינות העולם התחייבו בועידת פריז בשנת 2015 לעשות הכל כדי לא להגיע להתחממות של שתי מעלות צלסיוס, ולהישאר מתחת למעלה וחצי. אולם, הנתונים מראים שההתחייבויות אינן מספיקות - וגם אינן מקויימות. לפי הדו״ח, חלק מההתחממות כבר אינה הפיכה בתקופתנו - ועד שנת 2040 אנו נגיע להתחממות של מעלה וחצי (אנו היום עומדים על 1.1 מעלות צלסיוס בממוצע). נדרשים יעדים הרבה יותר שאפתניים להורדת פליטות עד 2030, כדי למנוע עליה קשה יותר בטמפרטורות.


בנוסף, נקבע כי כשליש מההתחממות קשור בגז החממה מתאן, הנפלט, בין היתר, בתהליכי הפקה ושינוע של גז פוסילי (גז מחצבים). עלינו להוריד ככל הניתן את פליטות המתאן, שהינו גז חממה עוצמתי מאוד (בערך פי 80 מפחמן דו-חמצני), וכמה שיותר מהר, כדי למתן את הנזק שכבר נגרם.


*אם ברצונכם/ן להשתתף בקמפיין הבין-דורי, שילחו תמונות באיכות טובה ליעל למייל.

ניתן לשלוח תמונה משפחתית בכל הרכב, למשל אמא/אבא או סבתא/סבא עם ילד/ה/ים, בצירוף ציטוט משלכם על למה צריך להכיר במצב החירום.

281 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page