ועידה ארצית לחינוך ואקלים 5.7.21
top of page
  • תמונת הסופר/תהורים למען האקלים

ועידה ארצית לחינוך ואקלים 5.7.21



הוועידה התקיימה ביום ב' 5/7 בין השעות 9:00-12:45 ו- 16:00-19:30 וכללה הרצאות, סדנאות, פאנלים, דיונים, סרטונים, ראיונות עם אורחים מחו"ל ועוד. תוכנית הועידה מצורפת למטה


בשיתוף הורים למען האקלים, הרשת הירוקה, מורים למען האקלים, מחאת הנוער למען האקלים, החברה להגנת הטבע, זווית בחינוך, איגוד ערים לאיכות הסביבה וועידות האקלים האזוריות.


יחד העלינו את נושא משבר האקלים על סדר היום החינוכי.





סיכום הועידה:

אנו מאמינים שחינוך הינו צעד מפתח ליצור שינוי עומק בחברה, על מנת להפוך אותה לא רק למקיימת יותר אלא לחברה ששמירה על הטבע הינה ערך בסיסי שעליו אין לוותר, כתנאי הכרחי לפתרון המשבר. לצערנו מערכת החינוך כיום בפועל כמעט לא מתייחסת למשבר האקלים ולעיתים אף מטעה את התלמידים.

לאור זאת וכחלק מהוועידות האזוריות שארגן ארגון הגג ״חיים וסביבה״, יזמנו יחד עם תנועת המורים והתלמידים למען אקלים כנס ראשון מסוגו שמוקדש לחינוך בנושא משבר האקלים. בזכות כספים שנתרמו ממספר פילנתרופים ולאחר 9 חודשי עבודה, שבהם שיתפנו פעולה עם עוד 8 ארגונים וגופים, ביניהם הרשת הירוקה, החברה להגנת הטבע, מועצת הנוער, ואיגוד ערים שרון - נפתחו ב-5.7 הדלתות הווירטואליות של הזום והפייסבוק, ומאות אנשי חינוך, הורים ותלמידים גדשו את ההרצאות המעניינות, שנמשכו לאורך כמעט 12 שעות. סה"כ נהנו מהכנס כ 1000 איש.

ההרצאות טיפלו בנושאים מגוונים, ביניהם בפערים בין הרצוי והמצוי בישראל, יוזמות של מורים מהשטח, נוער ואקטיביזם בחינוך, תיווך והכלה רגשית סביב משבר האקלים וכללו עשרות מרצים ממשרד החינוך, רשויות מקומיות, מורים תלמידים והורים אשר כל אחד נתן את נקודת מבטו המעניינת על הנושא.

כחלק מהכנס ובעזרת מכללת סמינר הקיבוצים הפקנו סקר רחב ומתוקף, שממנו הוסקו מספר תובנות חשובות ומסקרנות - וביניהן, הפער הצורם בין הצורך שבתי הספר ילמדו את הנושא – 76.6% מהמשתתפים במחקר הסכימו לכך, לעומת ההיעדר הבולט של הלימודים בפועל, כאשר 73% מהתלמידים ענו כי הנושא לא נלמד במסגרת החינוך.

לסיכום, הצלחת הועידה, המורכבויות והאתגרים שהועלו בה רק הוכיחו את נחיצותה, ובתקווה זו תהפוך למסורת של ועידות חינוך למשבר האקלים שיצפו את חשיבות הנושא ויעלו אותו לתודעה הציבורית הרחבה.



37 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page