אירוע פתיחה חגיגי לתערוכה והפנינג סביבתי
top of page
  • תמונת הסופר/תהורים למען האקלים

אירוע פתיחה חגיגי לתערוכה והפנינג סביבתי

עודכן: 9 באוק׳ 2022



מתרגשות/ים להזמין את הציבור להשתתף באירוע הפתיחה החגיגי בחוה״מ סוכות, 14/10/22! ראו את ההודעה ששלחנו לעיתונות ואת ההזמנה לפרטים. (למטה תמצאו גם קישור לאירוע בפייסבוק)

** עדכון!! השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג אישרה הגעתה לאירוע. **


הודעה לעיתונות: האם יש תרופה למשבר האקלים? שאלה חשובה והזמנה לתערוכה


האם יש תרופה למשבר האקלים? תנועת ״הורים למען האקלים״ סבורה שלמען ילדינו אסור לנו לאבד תקווה. התנועה ועיריית כפר סבא מזמינות את הציבור לאירוע פתיחת התערוכה - ״המשבר האקלימי-אקולוגי: זה הזמן לפעול״ בפארק כפר סבא בסוכות, באווירה חגיגית וקהילתית.


אירוע הפתיחה יתקיים במעמד השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, ראש עיריית כפר סבא מר רפי סער, ד״ר דב חנין יו״ר פורום האקלים הישראלי מיסודו של נשיא המדינה, חברי הכנסת פרופ׳ אלון טל, יוראי להב הרצנו, רם שפע וגבי לסקי, ונציגי ארגוני אקלים וקיימות.


האירוע פתוח לקהל הרחב ויתקיים ביום ו׳, 14/10/22 בשעה 11:00, בפארק העירוני כפר סבא ליד הסקייטפארק (בכניסה שליד האצטדיון).


מהבצורת הקשה באירופה דרך השיטפונות באפגניסטן ועד הוריקן איאן שפגע בקובה ובפלורידה, אירועי הקיצון האקלימיים מתרבים וחריפותם עולה, והם ממחישים לנו ביתר שאת שהטבע שלנו חולה.

אנו ההורים שומעים מילדינו שהם חוששים שמשבר האקלים ישפיע עליהם בצורה קשה.

אנו חרדים בעצמנו לגורלנו המשותף בשנת 2050, בזמן שהיעדים העולמיים להפחתת גזי חממה נתקלים שוב ושוב בחסמים ועיכובים, בין היתר - חיפושי גז ונפט חדשים ושיתוק פוליטי וכלכלי.


תנועת הורים למען האקלים שמה לעצמה למטרה לעודד את הציבור לצאת מבועת השיתוק והאדישות, לרכוש ידע בנושא ולפעול - לא רק במישור האישי, אלא באמירה מפורשת לכל נבחרי הציבור שעליהם לפעול בנחרצות למיתון המשבר האקלימי-אקולוגי.


בתערוכה 25 פוסטרים גדולים, הממחישים באמצעות תמונות מאירות עיניים וטקסטים קצרים את שורשי המשבר ואת הפתרונות לו. בנוסף לנאומים הקצרים ולביקור בתערוכה, יתקיים באירוע הפנינג סביבתי מעניין המתאים לכל המשפחה, בשיתוף ארגוני סביבה נוספים. בהמשך לרעיונות המוצגים בתערוכה, תהיה לקהל המבקרים אפשרות לשוחח עם נציגי ארגונים שונים ולשמוע על נושאים רלוונטים, החל בשיפור ההליכתיות ועד הסטת השקעות מחברות הדלקים.

התנועה מודה לעיריית כפר סבא על אירוח התערוכה בפארק העירוני שפתוח ונגיש לכלל הציבור.


הציבור מוזמן להגיע לאירוע ולחשוב מהי המחלה ומהי התרופה.


לפרטים נוספים: מירי ישראלי 052-404-4582


תגובות לתערוכה:

ראש העיר, רפי סער: "מעשי ידי האדם לאורך אלפי שנים הובילו אותנו למשבר חמור, שעלול לסכן את עתידנו על פני כדור הארץ, ואת עתידם של ילדינו ונכדינו. צריך לפעול בנחרצות ועכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי. העיר כפר סבא מובילה את תחום הקיימות בארץ ומקדמת כל העת פרויקטים חדשים לשמירה על הסביבה ולהתמודדות עם משבר האקלים. אנו מאמינים שהמושכות צריכות להיות בידיים של הרשויות המקומיות, שיכולות וצריכות לנהל את הנושא מהבחינה המקומית מבלי לחכות להחלטות ולרגולוציה ממשלתית, וכך בדיוק אנחנו פועלים בכפר סבא".


מחזיק תיק הקיימות והחדשנות, עילאי הרסגור-הנדין: "קשה להאמין שהעולם עושה כה מעט אל מול אסון כל כך ממשי שהשפעתו על האנושות תהיה קטלנית. לא ניתן להמשיך ולשבת בחיבוק ידיים. זה הזמן לצאת מהשאננות ולהבין שאם לא נצמצם את הפליטות, נעבור לאנרגיות מתחדשות, נשתמש באמצעי תחבורה בת קיימא ונתאים את הרגלי הייצור והצריכה שלנו, המחיר יהיה כבד מנשוא. ברצוני להודות מקרב לב לתנועת "הורים למען האקלים" על היוזמה והפעילות החשובה בנושא".


ד״ר יעל לבי-פינברג, מצוות הורים למען האקלים: ״דו״חות IPCC רבים מבהירים כי השנים הקרובות הן חלון הזדמנויות אחרון לפעולה אפקטיבית. הכרחי שנחשוב כיצד כחברה אנו יכולים לפעול על-מנת לשמור על ילדינו, שעלולים להיפגע מאוד משינוי האקלים ומההתחממות.

״כמו שבמשבר הקורונה נמצאה תרופה, גם למצב העגום של הטבע קיימים פתרונות, וכל הזמן מפותחים חדשים. היכן שקיים רצון, תימצא הדרך!

״התנועה שלנו מתמקדת בהשמעת קול הציבור בנושא, ובפעולה מול מקבלי ההחלטות. קמנו בעקבות הנוער למען האקלים, ואנו רוצים לפעול למען ביטחונם ועתידם של ילדינו, על ידי השפעה חברתית למימוש הפתרונות שאינם מיושמים עדיין כיום."


כרמל הורוביץ, מיוצרי התערוכה: ״בשיא תקופת הקורונה, כולם ידעו לדקלם כמויות חולים ולנתח גרפים מעריכיים. את האכפתיות הזו אנחנו חייבים לתרגם לנושאים הסביבתיים, כי כפי שהתערוכה ממחישה בתמציתיות: הם כרוכים בכל תחום בחיינו, מבריאות וכלכלה ועד לחינוך, תזונה וביטחון.

״הופתעתי לטובה מהתגובות החיוביות של המבקרים, ובמיוחד של אחד הילדים הקטנים, שאמר: ׳לא חשבתי שהתערוכה תהיה מעניינת כל כך. אני רוצה לשמוע על הכל!׳"


קישורים:



קישור לאירוע הפייסבוק: https://fb.me/e/1QoC5K6a

59 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page