איך לטייל עם רב פעמי ולצאת מזה בחיים
top of page
  • תמונת הסופר/תהורים למען אקלים

איך לטייל עם רב פעמי ולצאת מזה בחיים

כתבה: אולגה ארשבסקי פרל


כשמתכננים קמפינג או סתם טיול בטבע עם המשפחה הדבר יכול להרגיש לעיתים כמו הפקת חתונה, או מינימום יומולדת. טוב אולי הגזמתי קצת, אבל כשמטיילים עם ילדים יש לא מעט דברים לחשוב עליהם ולארגן: שיהיה מספיק מים לכולם, שלכל אחד יהיה את האוכל שהוא אוהב שידרבן אותו.ה להמשיך ללכת גם כשכבר לא הכי מתחשק, ושגם לנו ההורים יהיה נחמד (רחמנא ליצלן).

בסוף כל הדברים האלה מצטברים ללא מעט עבודה בשביל המארגנים.ות ומאוד מפתה לעשות קיצורי דרך.

וזה מה שכלים חד פעמיים בעצם מאפשרים - קיצור דרך שמקל לנו על החיים, אבל על הדרך הורס הרבה דברים אחרים. אבל לא אעסוק כאן בלמה אסור לנו לקחת את קיצור הדרך הזה. אם יצא לכם לטייל עם הילדים שלכם הקיץ - כמויות הזבל שבטח ראיתם הם הוכחה מספקת, ויש עוד רבות נוספות.

אנחנו כהורים (או בני אדם בעצם) נוטים לוותר לעצמנו גם כשמשהו חשוב לנו - כשזה נראה לנו קשה ומאיים: כמו למשל לעשות מסלול הליכה, שבו הכל צריך להיות על הגב (כולל הדברים של הילדים) בלי להשתמש בחד פעמי.

אז נכון - פתרונות רב פעמיים לפעמים דורשים יותר מאמץ והיערכות, אבל הרבה פחות משנדמה לנו כשאנחנו נמצאים במקום שבו לא יודעים מה ואיך לעשות. בינתיים לטייל בטבע אי אפשר (קורונה, סגר...) אבל הזמן הכפוי בבית וגם יום כיפור המתקרב הוא הזדמנות טובה לכל אחד.ת מאיתנו לחשוב מה ביכולתו.ה לעשות כדי שלכולנו יהיה כאן טוב יותר...גם לנו עצמינו ולאלה שקרובים.ות לנו.


איך לטייל עם רב פעמי ולצאת מזה בחיים
צילום: יואב קרמר

אז קבלו כמה פתרונות שנוסו בהצלחה על ידי חברי וחברות קהילת "הורים למען האקלים":

  1. להכין ערכה מוכנה של כלים רב פעמיים לטיולים/קמפינג (כוסות, צלחות, סכום וערכת קפה/תה) - מכינים את הדברים מראש (בנחת) ולא יום לפני הטיול, ואז כל מה שנשאר ביום ההכנות זה לקחת ולהכניס לתיק. לחובבי.ות הקמפינג - להכין ערכה עם כל המוצרים הנלווים לבישול בכמויות קטנות - שמן, תבלינים, סבון כלים ומטלית וכו'. בסוף כל טיול ממלאים מה שחסר כך שהכל מוכן ומזומן לשימוש הבא. וכדאי גם להביא לפחות צלחת/כוס/ערכת סכו"ם אחת אקסטרה למקרה שמתלכלכת ולא מתאים או לא אפשרי לנקות בזמן הארוחה בטבע.

  2. כוסות רב פעמיות - כדי להקל על שימוש חוזר ובלי להתבלבל מי שתה מאיזו כוס לשים מדבקות עם שם לכל אחד מבני המשפחה, או כוסות בצבעים שונים או עם סימון כלשהו לאלה שטרם למדו לקרוא (מצוין גם למסיבות יומולדת של הילדים).

  3. איך דואגים שהסכו"ם לא יתפזר? מכינים ערכות וקושרים אותן בגומיות, ושומרים בערכה הקבועה מטיפ מס' 1.

  4. מה עושים עם הכלים המלוכלכים? כשמטיילים אורזים בקופסה אטומה ייעודית (כמו lock & lock) או בשקית רב פעמית עם ריצ'רץ'. בקמפינג - שוטפים במקום עם סקוטש הסבון שהבאנו בערכה מטיפ מס' 1, וכולם יכולים להשתתף בתורם.

  5. להכין כמה שיותר מזון מראש: ירקות חתוכים, סנדוויצ’ים מוכנים בכמות שלא גדולה ממה שבאמת תאכלו. חוסך התעסקות ומפנה זמן להינות מהטבע עם המשפחה וחוסך גם פסולת של אריזות וחומרי הגלם (בלי שאריות של ירקות, אריזות, קופסאות שימורים וכו'). גם לא נתקעים עם מזון שלא נאכל שאין במה לארוז אותו. אבל אם זה לא אפשרי או פחות מתאים (כמו למשל בקמפינג) - ראו את הטיפ הבא:

  6. לקחת אוכל בקופסאות במקום שקיות - כך גם חוסכים שימוש בשקיות וגם שומרים על האוכל מלהימעך בתוך התיק (כל מי שלקח איתו פירות קיץ לטיול יודע על מה מדובר). בקמפינג להביא קופסאות ריקות לשאריות מזון כדי שאפשר יהיה לקחת שאריות הביתה במקום לזרוק מה שלא אוכלים.

  7. מים #1 שקית מים (כמו זו של רוכבי אופניים) - שקיות אלה יכולות להוות פתרון כשצריך לקחת כמות מים גדולה על הגב (ואז בקבוק אישי לרוב אינו מספיק) במקום בקבוקי ליטר וחצי חד פעמיים (מתאים כמובן למי שלא נמנע מפלסטיק בכלל). ואפשר לשים אותה בכל תיק. בונוס - שקיות כאלה כוללות גם קשית שבולטת מהתיק, כך שלא חייבים להוריד אותו כדי לשתות.

  8. מים #2 - ג'ריקן גדול עם מים למגוון שימושים - שתייה כמובן, אבל גם שטיפת ידיים/רגליים, כלים ופנים מלוכלכות. יש ג'ריקנים שגם מבודדים ושומרים על המים בטמפרטורה שבה מיליתם אותם, וניתן לשמור אותו בבגאז'.

  9. מגבות בד - לשטיפת פנים, ניגוב ידיים, רגליים או כלים אחרי שטיפה.

  10. מה עושים עם הזבל? בכל זאת קשה לא לייצר שום פסולת בכלל...אז קודם כל כמובן שלא משאירים בטבע, אלא לוקחים איתנו וזורקים בפח במקום מגורינו. גם אם יש פחים בשמורה עדיף לקחת איתנו, כדי שבע"ח סקרנים לא יקרעו את השקיות ויפזרו את הזבל.

אז כשאתם מטיילים בטבע או בחוף הים קחו אתכם רק חוויות, והשאירו רק את טביעות רגליכם.


צמצום צריכת מוצרים חד פעמיים, במיוחד כאלה שעשויים מפלסטיק הוא אחד הצעדים שאנחנו יכולים לאמץ בחיינו הפרטיים במסגרת צמצום הרגלי הצריכה הנדרשים כדי להיאבק במשבר האקלים - גם אם כדי להשיג זאת נדרשים מאיתנו דברים גדולים יותר.

כך גם הטבע שלנו יהיה נקי יותר אבל נוכל ללמוד למצוא את הדרכים שעובדות בשבילנו לחיות חיים מקיימים יותר - ולהיווכח שהם עדיין לא רעים בכלל ואף טובים ונקיים יותר.

99 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page