ניוזלטר נוסף עם עדכונים יצא בפורים
top of page
  • תמונת הסופר/תהורים למען האקלים

ניוזלטר נוסף עם עדכונים יצא בפורים

ברוכים הבאים לעדכונים של הורים למען האקלים





אנחנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ לעצור את החמרת משבר האקלים ולמנוע ככל שניתן את השלכותיו. אנו ממשיכים להגביר את הנוכחות של הקול הציבורי ולהשפיע ככל שניתן על מקבלי ההחלטות לכונן מדיניות אקלימית וסביבתית אחראית, למעננו ולמען הדורות הבאים.


לאחרונה ראינו עדות מדאיגה נוספת למשבר האקלים אצלינו בחצר האחורית: שקדיות פורחות בחנוכה! אם היינו צריכים מניע נוסף לפעולה שלנו, הטבע סיפק לנו אותו...





 

רוצים לפעול איתנו?

בנוסף לצוותי אסטרטגיה, תוכן, סושיאל מדיה, בלוגים וניוזלטר, מערכות מידע, אנרגיה ירוקה, וחוגי בית יש לנו מספר צוותי פעולה חדשים: צוות קשרי ממשל - החל בעבודה ובאפיון פעולות מול הממשל. צוות פאנלים סולארים - שמטרתו לקדם התקנת מערכות סולאריות על גגות. צוות חינוך – ארגון והפקת אירועים על משבר האקלים בבתי הספר. כאן אפשר לראות את כל הצוותים ומי אחראי עליהם. היכנסו לשם הצוות כדי לקבל פרטי יצירת קשר.


 

ביום שישי ה 12/3/21 ניפגש כולנו – הורים, ילדים וחברים – בעמק הארזים מ9:30 – 12:30 ליום נקיון + הדרכה לילדים ונוער על נזקי הפלסטיק וצמצום השימוש בו.

שיתוף פעולה עם קרן ירושלים ירוקה, אפס פלסטיק ירושלים, ועוד.

קישור לאיוונט: https://fb.me/e/1XsYjCaJ8

אירועי שטח הם הזדמנות מצויינת לספר על התנועה שלנו ולהזמין א.נשים להצטרף! בקרוב ביום הבחירות תהיה לכל אחד ואחת מאיתנו הזדמנות, להציב שולחן מתקפל מחוץ לקלפי שליד הבית, ולספר לא.נשים על התנועה. צוות שטח שהוקם בימים אלה, יעביר לפעילות ופעילים ערכת הסבר והצטרפות לתנועה. מוזמנות.ים ליצור קשר עם:

לטיציה - 054-574-8222. יעל - 054-5454-668


 

בוחרים ירוק

אנו שותפים לקמפיין ממטה משותף לקראת הבחירות של כל ארגוני הסביבה במטרה להעלות את השיח האקלימי למועמדים במפלגות השונות כדי להשפיע על השיח. מזמינים אתכם להצטרף אלינו לחוגי הבית של המתמודדים ולשאול אותם בנושאי האקלים.

ניתן להצטרף לקבוצה שקטה לעדכונים על חוגי ה״בית״ של פוליטיקאים מהמפלגות השונות לצורך העלאת שאלות סביבתיות במפגשים. ואם רוצים אפשר גם לקבל רעיונות לשאלות כאן.


 



וכך חגגנו את ט"ו בשבט

לקראת ראש השנה לאילנות, הזכרנו לקהלינו על חשיבות העצים – כן, היצורים המופלאים האלה שאנו עוברים על ידם יום יום ואולי לא ממש רואים אותם...העצים הם שותפינו הנאמנים בשמירה על הסביבה והאקלים.







כמחווה לעצים ולכבוד טו בשבט, ביקשנו להעלות תמונה של עץ אהוב עם ההשטג #העץ_שלי. כמה עצים מופלאים ראינו!





וב25/1, הקמנו יחד עם אסיף – חג ישראלי של מכון שיטים, מפגש העשרה חוויתי בזום על טו בשבט לילדי בית ספר יסודי.



 

לא בכסף שלי!

הלחץ עובד! חברת מגדל הצהירה בדצמבר שתסיט את השקעותיה בפוסילים עד 2030. וקמפיין הסטת השקעות בעיצומו. הצטרפנו לכ-18 אירגוני סביבה נוספים כחלק מפורום כסף נקי, בדרישה לגופים הפיננסיים בישראל להפסיק להתמהמה ולהצטרף למגמה העולמית - הפסיקו להזרים כסף לתעשייה שמסכנת את עתידנו ועתיד ילדנו! אפשר עדיין לשלוח מייל בקליק אחד ל25 מנהלי החברות הפיננסיות הגדולות בישראל, לחצו כאן.

וכאן בהערה הראשונה, אפשר למצא הצעה לנוסח למכתב לחברת הביטוח שלכם.

ויעל לבי-פינברג שלנו כתבה על זה פוסט בטור שלנו במדור משפחה בהארץ. גם שידרנו וובינר של פורום כסף נקי על הנושא ב15/12 כאן.


ובנוסף, הבורסה לניירות ערך השיקה מדד חדש ב9/11:

"מדד תל אביב-125 אקלים נקי ממדדים פוסיליים".

זאת בעקבות עבודה מאומצת של הפורום לכסף נקי, שאנו חלק ממנו.


 

"אולי לא יהיה לי עתיד"

הקשיבו לנדיה דוניץ וולקוב, בת ה13 המקסימה, נציגת נוער למען האקלים, מעידה בפני ועדת הכלכלה בכנסת ודורשת את תמיכתם בתוכנית החילוץ האקלימי. "אתם, מקבלי ההחלטות, יכולתם למנוע את ההכחדה ההמונית שלנו , של המין האנושי..." בסיכום המפגש, אמר יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי: "הוועדה קוראת לממשלה לאמץ את תכנית החילוץ הירוקה."


ב20/12 הצטרפנו לנוער ולמרד בהכחדה במחאה בין דורית בתל אביב כדי לדרוש עולם שבו האינטרסים והצרכים של האנשים שחיים בו, והסביבה בו אנחנו חיים - הם אלה שקובעים את המדיניות. עמדנו על יד "מצבות" של "אנשים "שמתו בגלל אסונות משבר האקלים.


 

אולי השתתפתם בקמפיין מיילים שלנו למקבלי החלטות בדרישה לאסור הכנסת כלים חד פעמיים לשמורות הטבע והחופים?

בנובמבר, מועצה אזורית הגליל העליון העבירה חוק שאוסר על הכנסת כלים חד פעמים לשטחי טבע במועצה, כולל נהר הירדן והחצבני! פעם ראשונה בישראל!


בסוף אוקטובר, השתתפנו עם אלפי אזרחים במבצע ארצי לנקיון החופים. לוטן רז, ממקימי התנועה, כתב על זה בבלוג שלנו בהארץ כאן.


 

ובנוסף:

תמכנו בקמפיין על עתיד מפרץ חיפה;

עלינו לירושלים רגע לפני פיזור הכנסת בדצמבר יחד עם פעילי סביבה נוספים וביוזמת המרד בהכחדה לדרוש שהממשלה תכריז על מצב חרום אקלימי-אקולוגי;

חיזקנו את ידה של שרת הגנת הסביבה, גילה גמליאל על הכרזתה כי ישראל לא צריכה להכנס לפורום שמקדם גז בעידן של משבר אקלים, כאילו הוא לא קיים.

לכבוד יום החינוך הבינלאומי ב24/1, שתי אימהות, יעל לבי-פינברג מ"הורים למען האקלים" ולורליי ויצמן (אמא אקולוגית) התראיינו לכתבה"אין גיל להתחיל: חינוך ילדים לאורך חיים אקולוגי" בmako על איך מנחילים לילדים ערכים ירוקים, מתי מדברים איתם על המשבר ואיך עושים את זה בלי לגרום להם לחרדה?


(צילום: אלונה שרף)


תמכנו בקמפיין להצלת הרי ירושלים מבניה מסיבית גם בגיוס של סכום נכבד של כסף וגם ולוטן רז שלנו כתב על הקמפיין פוסט בבלוג שלנו בהארץ.

בציון ל5 שנים לחתימת הסכם פריז ב12/12, קראנו למנהיגינו לתמוך בהסכם פריז לא רק במלים, אלא במעשים, העלינו סרטון עם רעיונות להפעלת ילדינו בנושא, והצטרפנו לתנועה העולמית של הורים למען האקלים במבצע גלויות למנהיגי העולם.



עזרנו לאנשים לעצור רגע ולעשות חושבים לפני הקניות המטורפות (והמיותרות?) של Black Friday בפוסט שלנו בנושא.

קיבלנו תגובה גם מהשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, למכתבינו, "הורים קוראים לתוכנית כלכלית-אקלימית דחופה למען עתיד הילדים." השרה מתכננת להגיש תוכניות לפעולה בעשור הקרוב בנושא משבר האקלים.

רוצים להתחיל את השבוע ברגל ימין? כל יום ראשון ב9, אנו מעלים את פינת החדשות הטובות. ויש! קבלו כאן תקוה והשראה.


 

אנו צריכים אתכם!

אם תרצו לפעול איתנו, תבורכו! אבל גם אם לא, הנוכחות שלכם כחברים מוסיף לנו כח מול מקבלי ההחלטות. להצטרפות לתנועה


רוצים להיות מעודכנים באירועים נוספים שלנו?


להתראות בפעם הבאה!

33 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page